Rabu, 13 Februari 2013

Inilah 8 Tips Tepat Memilih Furnitur

Tampilan furnitur untuk ruangan harus disesuaikan dengan anggaran. Nah, sebaiknya sebelum membeli furnitur, ikuti tips berikut ini:  

1. Membuat anggaran khusus. Kemudian baru berbelanja apa yang sebenarnya dibutuhkan. 

2. Jika memilih furnitur kayu bergaya modern, dapat dipercantik dengan permainan nat. Desain yang simple berpadu garis nat dapat ditempatkan pada tempat tidur. 

 3. Buat perencanaan berapa banyak ruangan penyimpanan untuk meletakkan barang-barang. Dan seberapa luas ruang makan, ruang tamu dan dapur yang diperlukan?  

4. Tempatkan cermin berukuran besar untuk mendapatkan kesan ruang kamar yang cukup luas dan lapang.  

5. Pikirkan tentang menyeimbangkan perabotan baru yang ada di rumah seperti warna cata. Anda bisa memoles perabotan lama dengan warna cat baru.  

6. Lampu hias atau lampu tidur harus sepasang mengapit tempat tidur secara simetris. Fungsi lampu hias bisa diganti dengan lampu baca yang lebih fleksibel sehingga mudah dipindahkan
.  
7. Hindari furnitur kayu apakah itu meja, rak, atau meja rias yang memiliki banyak ukiran. Sebab, hal tersebut bisa membuat kamar tidur Anda terkesan lebih sempit.

8. Gunakan ambalan kayu dan papan pada dinding unutk menempatkan koleksi foto keluarga dan buku.  

Semoga Bermanfaat, Salam Sukses & Selalu ActiON !!! 
Sumber: mediaindonesia.com / resep.web.id

1 komentar:

REBACCA ALMA LOAN COMPANY mengatakan...

TAWARAN PINJAMAN URGENT APLIKAT SEKARANG.


Peminjam Pinjaman yang dihormati,


Salam dari REBACCA ALMAL LOAN SYARIKAT.


Kami disahkan Peminjam pinjaman yang menawarkan pinjaman kepada orang-orang yang memerlukan pinjaman. Kami memberi pinjaman untuk projek, perniagaan, cukai, hutang, bil, dan banyak sebab lain. Kami beroperasi pada kadar faedah 2%. Ada lebih banyak untuk mendapatkan pinjaman daripada syarikat ini, jadi Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda ingin memulakan perniagaan dan memerlukan modal? Adakah anda memerlukan pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab? Bantuan anda akhirnya di sini, kerana kami memberi pinjaman kepada semua orang dengan kadar faedah yang murah dan berpatutan hanya 2%, jika berminat hubungi kami hari ini di: (rebaccaalmaloancompany@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.


kami memberikan yang berikut;

*Pembaikan rumah

* Pinjaman Pencipta

* Pinjaman Kereta

* Pinjaman Penyatuan Hutang

* Talian Kredit

* Pinjaman Kedua

* Pinjaman Perniagaan

* Pinjaman Peribadi

* Pinjaman Antarabangsa.


Kami bersertifikat, boleh dipercayai, boleh dipercayai, cekap, pantas dan dinamik. Jika anda berminat sila hubungi kami melalui WhatsApp Number +14052595662


Semoga berjaya,

SYARIKAT PINJAMAN REBACCA ALMAL.

tUkeRAn LiNk YUK ?!

Silahkan tambahkan sendiri Link Banner para sobat dengan cara menulis alamat URL site dan alamat URL banner ke dalam kolom di bawah ini. Trims.

Silahkan tambahkan sendiri Link Text para sobat dengan cara menulis nama dan alamat URL site ke dalam kolom di bawah ini. Trims.

SpONsOR